بوي نا مطبوع نم فرش را چگونه از بين ببريم ؟

۲ بازديد

گاهي اتفاقاتي هم چون شكسته شدن تنگ ماهي ، ذوب شدن برفك هاي يخچال و فريزر و يا ريخته شدن پارچ پر از آب بر روي فرش و موكت باعث به وجود آمدن بوي نم ميشود.  قاليشويي غرب مشهد براي رفع اين بوي نامطبوع راهكارهايي پيشنهاد ميدهد تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد .

علت بوي نامطبوع نم فرش چيست ؟

 

تار و پود فرش ها و موكت ها محل جمع شدن گرد و غبار و بسياري از سوسك هاي فرش هستند و هنگامي كه آب بر روي فرشي ريخته ميشود و فرش خيس ميشود محل مناسبي براي رشد قارچ و كپك ها به وجود مي آيد وعلت بوي بد فرش همين قارچ ها و كپك ها ميباشد. تجمع قارچ ها در فرش باعث بيماري هايي هم چون اسهال و استفراغ ميشود به همين دليل است كه كودكان تازه به راه افتاده بيشتر در معرض بيماري هستند.

 

براي مقابله با بوي بد نم فرش چه كنيم ؟

 

بوي نامطبوع فرش باعث كلافه شدن اهالي منزل ميشود حتي اگر فرش تميز باشد همه به اين فكر ميكنند كه فرش كثيف است و بايد دوباره شسته شود . پس بايد هرچه سريع تر به فكر چاره اي بود در ادامه پاراگراف راه حل هايي پيشنهاد شده است

1-  اولين كاري كه بايد انجام دهيد خشك كردن بلافاصله قسمت هاي خيس فرش است .

2-  اگر مدت زماني گذشته و فرش خشك شده است محلي را كه بوي نا مطبوع ميدهد با جاروبرقي تا جايي كه ممكن است جارو كنيد تا تمام گرد و غبار داخل تارو پود فرش خارج شود.

3-  مقداري سركه سفيد در يك ليوان تركيب كنيد (توجه كنيد كه مقدار سركه زياد نشود چرا كه فضاي خانه را بوي سركه در بر ميگيرد) و در ظرفي مناسب ريخته و بر روي فرش اسپري كنيد پس از آن كه محل نم بويي خشك شد دوباره جارو كنيد و اگر هم چنان بوي نم باقي مانده بود اين عمل را چند بارتكرار كنيد .

4-  ميتوايد مقداري جوش شيرين را بر روي محل مورد نظر بريزيد و با استفاده از يك فرچه يا اسفنج محكم مالش دهيد بعد از گذشت 24 ساعت جوش شيرين را با استفاده از جاروبرقي از روي فرش تميز كنيد و با استفاده از يك دستمال تميزنم دار فرش را پاكسازي كنيد.

5- اسطوخودوس رايحه اي آرامش بخش و مطبوع دارد براي رفع بوي نم فرش ميتوان از تركيب گل هاي اسطوخودوس با جوش شيرين استفاده كرد. به اين صورت كه اين محلول را روي قسمتهايي از فرش كه بو ميدهد بريزيد و بعد از  يك ساعت با جاروبرقي محلول را از روي فرش تميز كنيد براي اينكه نتيجه تأثير بيشتري داشته باشد، بگذاريد محلول 24 ساعت روي فرش بماند.

ما ادعا نميكنيم كه بهترين قاليشويي در مشهد هستيم ، اما ميتوانيم ادعا كنيم كه ارائه دهنده خدمات متمايز قاليشويي در مشهد هستيم .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.